Surviving NYE

by Modern Miss Manners

59d612e33f4ccf7892cb86f1783ca811

NYE in NYC: it ain’t for the faint of heart. Here’s what you’ll need to survive.

1. Some sensible motherfucking shoes. LADIES. Ladies. Unless you’ll be parked in VIP all night, nobody wants to carry your teetering, whimpering ass back wherever ya came from… and guess what? There won’t be any cabs. All the cabs are taken. 99% chance you’ll be riding the subway home when you have to duck out early cause you can’t stand up anymore. (None of this applies to the known Beyonces of this world, of course. You dance in those heels all night, girl. Do you. You wouldn’t even let on if your shoes were filling with blood.)

2. An outfit you can stand losing forever. Preferably all black. Reduce spillage, runs, rips and (almost) all stains to nothing. Regardless: if you don’t mind wrecking that shit, wear it. My girls, this is a prime night to wear that all-too-cut-up bodycon with some combat boots and call it a damn night. Get sexed the hell up. Tis the season. Dudes, same party destruction rules apply. If you’re that guy who insists on wearing a suit to someone’s shitty party, you’d better a) rethink your life and your choices and b) be prepared to toss it in the trash the second you get home.

3. Your shittiest, warmest coat. I’ve lost some good coats to NYE debauchery over the years. Whether wrecked or accidentally worn out by another drunk girl who couldn’t tell her black peacoat from my black peacoat… I’m hoping, for your sake, that you’re headed somewhere with a coat check. There’s no chance it’s a good idea to layer over the aforementioned next-to-nothing party getup (say bye bye to whatever you stuff in the arms of your coat, you’ll never see that scarf or cardigan again), so “warmest yet least beloved” outerwear is the way to go. It’s gonna be a chilly commute to fun tonight, folks. Them’s the breaks. Thank god there’s still time to embroider your name in the lining of your coat.

4. Cash for cabs and drinks. Mostly cabs. Hopefully you’re already kinda trashed by the time you arrive wherever you’re headed (“pacing yourself for the long haul” is for sissies who leave at 1am) and not about to blow the bank, but whatever you do: reserve cab cash. Hide it from yourself in your bra if need be. Do not fuck yourself over for a final round of vodka sodas.

5. Sunglasses and a phone charger. Always come prepared for adult sleepovers. It shouldn’t make or break an entirely overhyped night for ya, but I’ll be damned if it can’t hurt to plan ahead. The morning sun is especially harsh (and judgmental) on the first day of the new year.

Everything else you can figure out for your damn self. This is gonna be a disaster – but I’m rootin’ for ya. Godspeed.

Advertisements